PSE 9 Organizer genkender ikke Nikon D5000 .NEF filer

Dette emne indeholder 4 svar, har 3 stemmer og blev senest opdateret af  Danfoss Computer Klub 13 år, 1 måned siden.
Oprettet af
Danfoss Computer Klub
Medlem

Jeg har lige investeret i PSE9 – Jeg er dog løbet ind i det problem at Organizer delen ikke genkender mine RAW billeder.

Selve editoren i PSE9 har ingen problemer med at åbne RAW billederne…

Den installerede RAW converter er version 6.3.0.79 så det burde være ok..

Andre der har oplevet samme problem? Og er der nogen som har en løsning på det?


henninge
Medlem

    Nu kender jeg ikke dit kamera. Har Canon 7D. Men har du prøvet at søge efter en opdatering på PSE9. Det er ofte at Adobe er bagefter med opdatering af kameraer

    MVH
    Henninge

    Hvis jeg fra programmet søger efter opdateringer, får jeg at vide der ingen opdateringer er…

    Så vidt jeg har kunne finde ud af skulle mit kamera Nikon D5000 være understøttet i RAW ver. 5.4, hvormed jeg går ud fra at dette også er tilfældet ved en nyere version. Mine RAW billeder kan også uden problemer åbnes i PSE9 Editoren, det er kun organizeren der volder problemer og jeg ville da gerne anvende de funktioner den tilbyder.  Det ville bare være lidt tosset at skulle ha alle billeder liggende i både RAW og JPG for at anvende organizeren. Mvh Jan


    olimage
    Medlem

      Hej Jan

      Jeg tror du måske kan hente hjælp på Nikons hjemmeside, og hente en NEF codec.

      Så kan du også se filerne direkte i stifinderen, hvis du fx. bruger WIN7 64 bit.

      Bedste hilsner

      Ole

      Problemet er nu afhjulpet… Jeg skrev til Adobe support og fik hurtig svar på mit spørgsmål.

      Og til dem der måske har samme problem, kommer her løsningen.

      Problemet opstår når PSE9 installeres på en dansk sproget WinXP og kan afhjælpes på følgende måde.

      1: Gå til mappen "C:ProgrammerFælles filerAdobePlug-insElements
      9File formats" og kopier filen
      "camera raw.8bi".
      2: Gå så til mappen "C:ProgrammerAdobeElements 9
      OrganizerPlug-InsOrganizer OnlyFile Formats"
      og sæt filen ind her.

       

      Mvh Jan

      Du skal være logget ind for at fortsætte