Objektv til Sony Alpha DSLR A200

Dette emne indeholder 4 svar, har 2 stemmer og blev senest opdateret af  BeritBrandt 13 år, 2 måneder siden.
Oprettet af
BeritBrandt
Medlem

Hej

Jeg har brug for hjælp. Jeg tror mit  objektiv til min A200 Alpha spejlrefleks er gået i stykker. Den hakker i det når jeg tænder kameraet og når jeg slukker det.

Det er som om det ikke vil "trække sig på plads" når jeg slukker.

Så jeg må heller købe et nyt, men jeg er på herrens mark, det jeg havde var med som kit da jeg købte kameraet.

Er der nogle der har et bud på hvilket et objektiv jeg skal have?

På forhånd tak.

Mange hilsner

Berit


Anonym

    Hej Berit.

    Synes nu ikke du allerede skal kasere dit objektiv. Jeg har lige oplevet ligende med mit Sony A200 og jeg fik objektivet reperaret via min lokale fotohandler. Det er din tupe gear i objektivet der skal udskiftes. Hvis det er under to år, så kan du få det rep. på garantien. Ellers ved jeg ikke hvad det så vil koste…

    Vh. Marianne Gregersen


    BeritBrandt
    Medlem

      Hej Marianne

      Tak for svar. Den var lige netop et par dage over garantien da jeg opdagede problemet. Så den går desværre ikke.

       

      Men tak fordi du kommer med et bud på hvad det er, det vil jeg da gå videre med, det kan jo i bedste fald værre at det IKKE er så dyrt som et nyt objektiv, but anyway ville det være dejligt at vide hvilken en slags objektiv jeg kan købe nyt til kameraet. Har du mon et bud?

      Men jeg går til en fotoforhandler med objektivet og vil henslengt nævne tupe gear og se hvad han siger til det.

      1000 tak.

       

      Hilsen Berit


      Anonym

        Hej igen.

        Hvis det er en god fotohandler du har, så ser de igennem fingrene med at det er nogle dage over garantien. Det var sådan jeg fik klaret rep. af mit objektiv. Der var gået 3 dage over garantiens udløb. Mon ikke de vil hjælpe dig hvis du henvender dig straks. Først derefter skal du måske se på nyt objektiv. Synes forøvrigt at det er ret  besynderligt at vi har samme problemetik på magen til objektiv??? Fabrikations udløb? Det er jo kendt at det er sådan man fremstiller varer i dag, jeg har bare en forventning om, at når det er kameraer, så er det en anden snak om kvalitet! ØV ØV hvis det er tilfældet

        Vh. Marianne


        BeritBrandt
        Medlem

          Hej

          Jeg købte den over nettet, og tror næppe de laver den over garantien, desuden er det ved at være 3 uger siden nu.

          Jo det er da besynderligt, at vi har samme problematik.

          Det er ikke til at regne med kvalitet idag – jeg synes ihvertfald at det er svært at vurdere.

          Nå men jeg må jo til fotohandleren og høre hvad de kan gøre.

          Tak

          Du skal være logget ind for at fortsætte