Print og indramning af foto fra 1955

Dette emne indeholder 2 svar, har 2 stemmer og blev senest opdateret af  Handimann 10 år siden.
Oprettet af
c0olking
Medlem

Hej. Jeg er ny herinde, så jeg håber I vil tage godt imod mig.

Min far har snart fødselsdag og jeg har fået et luftfoto tilsendt digitalt fra Det Kongelige Biblioteks Fotografiske Atelier, som jeg vil give ham, isteden for strømper eller brændevin.

Info jeg har om fotoet:

Dimensions: 9449 x 7153

Resolution: 300 dpi

Bit depth: 8

Size: 54 MB

Jeg vil gerne have luftfotoet udprintet og indrammet til ham, og jeg håbede at jeres erfaring kunne komme mig til gavn. Hvor bestiller man sådan en opgave?

Hvilken størrelsen, det skal udprintet i, er jeg også i tvivl om, da denne fotoverden på ingen måde er mit domæne. Han har allerede to andre luftfotos hængende på henholdsvis 21 x 15 cm og 30 x 24 cm. Det ville ikke gøre mig spor hvis dette foto blev betydeligt større, da der er mange detaljer at se. Måske 80 x 60 cm?

Hvis I har behov for at se fotoet, for at råde mig bedre, så sig endelig til.

De bedste hilsner

Johan Philip

 


ISO100
Medlem

    Hej Johan.

    Du går enten hen til et grafisk bureau eller et trykkeri, der tager dig igennem processen trygt og sikkert. Medbring det digitale billede på en cd eller usb ( uredigeret/som du fik det fra DKB). Bureauet klarer resten. Kun din pengepung sætter grænse for kvalitet og størrelse. Men bureauets/trykkerites grafiker vil vejlede dig og hjælpe dig med at træffe de rigtige valg.

    Hvis du skal have billedet indrammet, skal billedet printes med kant, så rammen ikke kommer til at "stjæle" en del af billedet.

    Som alternativ til indramning kan du hos bureau/trykkeri få det færdige tryk monteret på plade (træ, metal, karpa eller plast). Her kan du vælge at få det færdige billede printet uden kant (ser efter min mening pænere ud).

    Du skal også overveje om billedet skal printes på mat eller blankt (?).
     
    Indramning får du lavet hos en glarmester eller rammebutik. I Københavnsområdet findes en del af slagsen.
     
    mvh

    Handimann
    Medlem

      Hej du kan måske prøve at se her som et alternativ på dette link http://www.farumfoto.dk/sections/index.php jeg ved ivertfald at de laver digitale billeder og til 60 x 80

      MVH

      Carstensmiley

      Du skal være logget ind for at fortsætte