18-200 mm objektiv til canon

Dette emne indeholder 5 svar, har 3 stemmer og blev senest opdateret af  brit eva andersen 12 år, 11 måneder siden.
Oprettet af
brit eva andersen
Medlem

Jeg vil gerne skifte mine 18-55 mm og 70-300 mm objektiver ud med et 18-200 mm objektiv til mit Canon 450D

Hvilket mærke skal jeg vælge? Sigma, Tameron eller skal jeg holde mig til canon? Er der nogle der har nogle erfaringer?

Jeg tager mest billeder af børn og makrobilleder af naturen.

 

Mvh Brit


Bjarne Baun
Medlem

    Har som det eneste objektiv til mit Canon 500D en Canon 18-200 mm. linse. Den er meget alsidig i næsten alle situationer. Jeg savner dog en regulær macrolinse og en linse til gode portrætter. Derfor sidder jeg og tæller mønterne sammen og vil gerne investere i en Canon EF 100 f/2,8L Macro IS USM. Også fodi den har en lidt større blænde, håber jeg den vil være god til indendørs arrangementer uden flash.

    Jeg vil dog anbefale den du efterlyser, da den som nævnt er meget alsidig.


    Carsten Høi
    Medlem

      Jeg har en meget lidt brugt 18-200mm Canon (var købt som kit til min Canon 50D) i foråret 2009, til salg for 2.800.-

      Tak, jeg overvejer lige, for tameron er jo stadig billigere, men kan ikke sige ja eller nej før om tidligst en måned. 🙂


      Carsten Høi
      Medlem

        Vil lige tilføje, at original modlysblænde fra Canon og UV-filter (72 mm) fra Tiffen følger med…

        Har du stadig objektivet til salg?

        Hvad er grunden til du sælger?

        Og er det med billedstabilisator?

        smiley

        Du skal være logget ind for at fortsætte