Canon EF-S 55-250mm f:4-5.6 IS

Dette emne indeholder 2 svar, har 2 stemmer og blev senest opdateret af  Brian Vang Olsen 13 år, 5 måneder siden.
Oprettet af
Henrik Pedersen
Medlem

Hejsa…..

Jeg har lige købt mit første dslr kamera, og glæder mig til at kkomme igang med at skyde billeder.

Jeg vil gerne have et all round objektiv, til en forholdsvis nybegynder,og har haft kig på dette:

Canon EF-S 55-250mm f:4-5.6 IS

Er der nogen der kan fortælle mig om det er et godt køb, eller der har erfaringer med det…..?

På forhånd mange tak…..

Hilsen
Henrik


efs
Participant

    Hej Henrik!

    Jeg ved ikke om det nævnte objektiv er et godt køb, men jeg tror du meget hurtigt bliver rigtigt godt træt af zoom området, i hvert fald hvis du har tænkt dig at anvende det som "allround" objektiv. Du får et effektivt zoom område fra 88 til 400 mm på et kamera med cropfaktor 1.6, som et Canon kamera der kan tage et EF-s objektiv har. Til indendørs billeder vil det stort set være uanvendeligt. Samtidigt er det et objektiv, som kræver en hel del lys.

    Hvis jeg var dig, tror jeg at jeg ville se om jeg kunne finde et brugt EF-s 17-55 F2,8 IS USM, det vil kunne anvendes som et suverænt allround objektiv. Det er lysstærkt, og det tager sindsygt skarpe billeder. Sådan et burde kunne findes for omkring 5K.

    Men igen, det kommer selvfølgelig an på, hvad du skal bruge det til. Hvid du vil fange øjenfarven på en gråspurv 30 meter væk, er dit oprindelige valg nok bedre 🙂

     

    Mvh.

    Brian

    Du skal være logget ind for at fortsætte