Canon EOS 600D vs. Sony A55

Dette emne indeholder 3 svar, har 3 stemmer og blev senest opdateret af  karl juul 11 år, 12 måneder siden.
Oprettet af
Anonym

Hej. Jeg er ganske ny i denne verden med spejlreflekskameraer. Efter at have læst en masse om de forskellige muligheder, er jeg kommet frem til, at det enten skal være Canon EOS 600D eller Sony Alpha 55. Men hvilken? Kameraret skal bruges til lidt af hvert, og jeg vil gerne kunne gøre lidt mere, end man kan med kompaktkameraer. Men det skal især kunne sikre mig gode billeder fra luften. Jeg flyver i min fritid, og vil kunne sikre mig gode billeder mens jeg flyver. Og der er ikke tid til de helt store justeringer. Samtidig forholder flyet sig sjældent helt roligt i luften, så det skal kameraret også kunne håndtere.

Er der nogen der har et godt bud på, hvilket man skal vælge? Eller er det et spørgsmål om "religion" og præferencer?


klander6624
Spectator

    Som du selv siger er det meget om religion og præferencer 😉

    Sonyen er bedre til video da det har en super  autofokus på grund af at det har gennemsigtig spejl..

    De tager lige gode billeder begge 2  og om du er på jorden eller i luften vil du ikke kunne se forskel på billederne fra dem.

    Der hvor den STORE forskel er på udstyr, og der vinder Canon med flere længder, der findes nok 70% mere udstyr til Canon fra 3 parts forhandler, alene på flash kan du få mange flere at vælge mellem med Canon, og med Sony ja vælg Sony flash da de bruger deres egen helt spec flasf sko.

    Der findes nok også det dobbelte i objektiver til Canon både fra dem selv men også fra andre, og til billigere kr da Sony er rimelig dyrt at få ordentlige glas til.

    Carl Zeiss er ikke billigt 😉

    Men gå ud og prøv dem begge 2 se hvad for en af dem der ligger bedst i dine hænder, det er der betyder mest i den prisklasse, da de er lige gode i billede kvalitet.

    Har selv har haft Canon først så Sony og så Canon igen = grund udstyr og pris derpå..

    Fuldstændig enig med Kurt, begge kamereer tager godt billeder og jeg tror ikke at du ville kunne se forskel på to billeder af samme motiv taget med hvert sit kamera.

    Få det i hånden, vurder design, kvalitet af knapper, overskueligheden i menuer og tag derefter din beslutning, du vil ikke fortryde det.

     

    Venlig hilsen

    Mogens Christensen
    http://www.fotokurser.careteam.dk
    http://www.livedrive-backup.dk


    karl juul
    Medlem

      hej karl jeg tager også en del billeder i luften med mit 500d med et 10-22  glas så jeg anbefaler da helt klart canon – startede selv med en sony 828 det fugerede ikke,- der skal noget lys ind så lukke tiden kan komme ned, minimum i uroligt fly er for mig 125 men helst over 200 og her udmærker canon sig med deres fine iso justerings muligheder der virklig hjælper dig ned i en lukketid der giver skarpe skud i luften .  mvh karl juul

      Du skal være logget ind for at fortsætte