Canon EOS7D VS. Nikon D7000

Dette emne indeholder 3 svar, har 3 stemmer og blev senest opdateret af  Zakaria Najim 12 år, 10 måneder siden.
Oprettet af
Friborg
Medlem

Jeg skal have et nyt kamera og er i tvivl om jeg skal købe Canon EOS7D eller Nikon D7000, jeg fotograferer sport og hunde i bevægelse samt alm. familie billeder.

 

Hilsen Per

http://www.dxomark.com/index.php/en/Camera-Sensor/Compare-sensors/(appareil1)/680|0/(appareil2)/619|0/(onglet)/0/(brand)/Nikon/(brand2)/Canon

(Du skal selv kopiere den ovenstående adresse ind i din browser)

…synes den sammenligning siger alt. Objektive målinger der konkluderer at D7000 performer bedre end 7D. Har selv købt D7000 med 18-105 VR, og det er da noget at det bedste jeg nogensinde har gjort. 

Hilsen Thomas


ISO100
Medlem

    Hej Per

    Du kan også gå ind på youtube.com, hvor du kan finde en del anmeldelser af de to kameraer, sågar endnu en sammenlignende test. Her kan du også finde en gennemgang af de forskellige features i de to modeller. Inde på yuotube skriver du bare kameramodellen i søgefeltet og så popper der en masse forskellige videoer op. De er ikke alle sammen lige seriøse, men det finder du sikkert nok ud af.

    vh
    Karsten

    Helt enig jeg har også et D7000, men bare med 18-200mm objektiv, og det er nok også det bedste køb af et kamera jeg har gjort.

    Jeg har dog aldrig haft et Canon kamera før og har heller ikke tænkt mig at skifte lige foreløbig. Men jeg har da prøvet at bruge et Canon d-slr og jeg syntes personligt at Nikon´s brugeroverflade er bedre end Canon. De "dedikerede" knapper på et Nikon syntes jeg er bedre plaseret og mere nemt tilgængelige.

    Men det er jo kun min mening, jeg siger bestemt ikke at Canon er dårligt, for det er det jo ikke. smiley

    Du skal være logget ind for at fortsætte