Hjælp mit EOS 450D er død

Dette emne indeholder 5 svar, har 3 stemmer og blev senest opdateret af  Sendy Alstrøm 13 år, 6 måneder siden.
Oprettet af
Arkiv DigitalFoto
Medlem

Hej
Jeg er i den uheldige situation at mit kamera model Canon EOS 450D (eller rettere Kiss x2) er holdt op med at fungere. Det skete lige pludselig fra det ene sekund til det andet. 
 
Det eneste der sker er at objektivet fokuserer, når jeg trykker på udløseren. Jeg kan ikke få selve kameraet og displayet til at reagere. 
 
Det skal siges, at jeg da det skete, var i nærheden af et vandfald, så der var en form for støvregn, men ikke nok til at man kunne se dråber på kameraet.
Kameraet har taget ca. 10.300 billeder. 
 
Det mærkelige er at jeg for 2 år siden har oplevet nøjagtig samme symtom med et EOS 1000d. Dengang var det indenfor garantien, og det viste sig at reperation ikke kunne betale sig. 
 
Jeg vil gerne have råd om følgende: 
 
1. Hvad tror i der er galt med kameraet.
 
2. Jeg er selv tekniker, og roder gerne i elektronik, men kan man skille sådan en sag ad uden en masse specialværktøj?
 
3. Hvis man så finder fejlen, hvor kan man så købe reservedele?
 
4. Er min enste udvej at betale 400-500 kr for at Visual Service skal stille en diagnose, og så derefter resikere at jeg skal ud og købe et nyt kamera, hvis det ikke kan betale sig at reparere. 
 
5. Er der andre værksteder der kan klare opgaven. 
 
6. Er der andre der har oplevet lignende fejl, eller har jeg bare været meget uheldig? 
 
7. Jeg vil også gerne høre om det er fordi Canon´s "billige" DSLR serier generelt er for dårlige? 
 
Mvh.: Knud Fredslund Toft

Indsendt: 07-08-2010 23:12     Redigeret: 07-08-2010 23:19

Tak Bo.
Det har jeg hermed gjort!

 

kærkommen mulighed for dig til at skifte til et ordentlig kamera, med navnet NIKON……

;O)

 

Indsendt: 10-08-2010 11:09

(af nikita)

Prøv at stille spørgsmålet inde på fotostart.dk i stedet for. Der er flere og mere kompetente fotografer end herinde. 🙂

 

Indsendt: 08-08-2010 19:46

(af Bo)


efs
Participant

    Hej Knud!

    Har været ude for lignede. sad

    Jeg måtte købe et hurtigt memorykort. et med power i.

    Ex. Lexar Pro. SDHC  8 GB med 133 Speed

    Mvh, Ejgilcool

    EOS450D er et relativt billigt kamera, der ikke må sammenlignes med kameraer der har støv/vandtætte samlinger (eks. EOS 7D).

    Bedste råd er:

    1. Køb et mere robust kamera

    2. Skil ALDRIG selv kameraet ad (jeg er også elektronik uddannet tekniker)

    3. Hvis det indsendes, så husk at bede om tilbud først.

    Held og lykke.

    Du skal være logget ind for at fortsætte