køb af kamera til under 4000 kr.

Dette emne indeholder 5 svar, har 3 stemmer og blev senest opdateret af  dani055i 11 år, 2 måneder siden.
Oprettet af
dani055i
Medlem

Hej jeg skal købe et kamera til min kæreste.

Hun vil bare gerne have et kamera der tager gode billeder.

Jeg ved ikke om et systemkamera som lumix gf5 kan erstatte et spejlrefleks kamera som  f.eks D3100.

systemkameraet er jo betydelig mindre, men det andet er måske bedre.

Jeg har også overvejdet D5100 eller EOS 600D. Men uanset hvad, så leder jeg efter det bedste kamera til under 4000 kr. om det så er stort eller lille, vil jeg gerne høre hvad i synes er bedst, billeds mæssigt.

Håber i vil hjælpe.

Hej Daniel

Om det er system eller spejlrefleks betyder vist ikke noget for billedkvaliteten, og en pige vil måske sætte pris på et, der ikke fylder og vejer for meget.

 Det, der har størst betydning for billedkvaliteten er nok objektivet, så brug pengene på det frem for huset. Desværre sælges de fleste kameraer i kit med ofte middelmådige objektiver.

 En ting der ihf for mig betyder noget, er billedets størrelsesforhold. Nogle – vist bl.a. Lumix – tager i forholdet 4:3 (næsten kvadratisk) mens de fleste tager i forholdet 3:2 (mere aflange). Jeg ynder selv det sidste. Og nogle kan i flere størrelser. Men spørg fotohandleren. Og se så også på de mindre kendte mærker.

 God fornøjelse til jer begge.

Henning


Dilimah
Medlem

    Køb brugt på den blå avis Daniel, så får du langt mere for pengene, hvis du vil give din kæreste et godt kompakt kamera så kig efter Canon G1X eller Fujifilm's X100, begge super fede kameraer, fujifilms er en af de bedste kompakt kamerer man kan købe for penge udover Leica, dog er har det ingen zoom men en fast brændvidde på 23mm på X100 alternativt hvis du vil have Fujifilm med zoom er X10 modellen, G1X har zoom. Er du på jagt efter et godt spejlrefleks er 600D et godt bud, hvis du kigger på Nikon er et tilsvarende bud Nikon's D7000.

    Hvis du vælger at købe brugt så sørg for at der er kvitt. med til 🙂


    Dilimah
    Medlem

      Køb brugt på den blå avis Daniel, så får du langt mere for pengene, hvis du vil give din kæreste et godt kompakt kamera så kig efter Canon G1X eller Fujifilm's X100, begge super fede kameraer, fujifilms er en af de bedste kompakt kamerer man kan købe for penge udover Leica, dog er har det ingen zoom men en fast brændvidde på 23mm på X100 alternativt hvis du vil have Fujifilm med zoom er X10 modellen, G1X har zoom. Er du på jagt efter et godt spejlrefleks er 600D et godt bud, hvis du kigger på Nikon er et tilsvarende bud Nikon's D7000.

      Hvis du vælger at købe brugt så sørg for at der er kvitt. med til 🙂


      Dilimah
      Medlem

        Køb brugt på den blå avis Daniel, så får du langt mere for pengene, hvis du vil give din kæreste et godt kompakt kamera så kig efter Canon G1X eller Fujifilm's X100, begge super fede kameraer, fujifilms er en af de bedste kompakt kamerer man kan købe for penge udover Leica, dog er har det ingen zoom men en fast brændvidde på 23mm på X100 alternativt hvis du vil have Fujifilm med zoom er X10 modellen, G1X har zoom. Er du på jagt efter et godt spejlrefleks er 600D et godt bud, hvis du kigger på Nikon er et tilsvarende bud Nikon's D7000.

        Hvis du vælger at købe brugt så sørg for at der er kvitt. med til 🙂


        dani055i
        Medlem

          Tusind tak for svarene, det viste sig, at hun var lidt ligeglad med størelsen af kameraet, så jeg fandt et nikon D3200 med 18-55 til 3500 kr i fleggard, da hun gerne ville have et nyt og ikke brugt.

          Du skal være logget ind for at fortsætte