Køb af objektiv – Canon EF-S 18-200 mm vs Sigma 18-200mm

Dette emne indeholder 1 svar, har 1 stemme og blev senest opdateret af  Mandrup62 7 år, 5 måneder siden.
Oprettet af
FlemmingSall
Medlem

Jeg har de sidste 5-6 år brugt et Sigma 18-200 mm objektiv til mit Canon 450D og har været vældig godt tilfreds.

Men nu er OS funktionen desværre gået i stykker, så det er svært at se i søgeren om fokuseringen er korrekt, fordi "billedet" ryster.

Derfor er jeg ude efter et erstatningsobjektiv.

Så derfor vil jeg gerne høre om nogen af Jer ved hvad forskellen på et Canon EF-S 18-200 mm objektiv og det tilsvarende fra Sigma?

Overvejer nemlig at købe et Canon objektiv i stedet, men det er jo væsentligt dyrere end Sigma'en og jeg kan ikke finde ud af hvorfor.

Det skal dog siges at jeg er virkelig en amatør på dette område og har ikke særligt meget kendskab til alle de der special udtryk osv.

Jeg håber at I kan komme med en god forklaring på forskellen og måske en anbefaling af hvad jeg skal købe. Vil fortsætte med ca. samme zoom, brændvidde, eller hvad det nu hedder på de der 18-200 mm (ca.)

Jeg ser frem til Jeres svar.

Mvh

Flemming


Mandrup62
Medlem

    Kære Flemming

    Du skal bare købe den nye model fra Sigma, som du har været tilfreds med hidtil.
    Originale objektiver er tit dyrere end uoriginale med nogenlunde samme kvalitet og skulle den være bedre så er du jo tilfreds med det du hidtil har haft, så hvorfor lave om på det?
    Hvis du kan og det ikke er meningen, at du skal have have sløret baggrund, så sæt blænden to numre over det den vælger selv, så rammer man typisk det optimale det pågældende objektiv kan yde i skarphed.
    Går det ikke som forventet så hold op igen, dit objektiv kan jo være et af de få der ikke er lavet på den måde.

    Med venlige hilsener
    Jens Peter

    Du skal være logget ind for at fortsætte