Linse til Canon 600D

Dette emne indeholder 1 svar, har 1 stemme og blev senest opdateret af  jydenersej 12 år, 9 måneder siden.
Oprettet af
Søren Driberg
Medlem

Jeg har efter mange år med små kompakte kamera besluttet at tage skridtet til et godt spejlrefefleks kamera.

Valget er faldet på Canon 600D, men er i tvivl om valg af linse. Det nemme er selvfølgelig at købe med standard 18-55mm IS II.

Jeg har også kigget på en ad de 2 linser: 18-135mm IS eller 17-85mm IS USM, hvor er prisen næsten ens.

Begge 2 er fysisk ca. samme størrelse. Har læst lidt om begge 2 og forstået at 18-85mm linsen skulle være af bedre kvalitet og hurtigere til af fokuserer. Får man noget synligt ud af at den er 17mm fremfor 18mm? 18-135mm linsen har selvfølgelig mere zoom, mod de 85mm på den anden linse. Men måske er det ok med kun at have op til 85mm.

Hvad er fordelen/ulempen ved valg af en af disse linser?

Mit Panasonic ZX3 jeg bruger i dag har 8 x optisk zoom. Hvad svarer det til i mm?

Ved valg af SD-kort, så er klasse 10 vel det bedste valg, hvor langt kan man gå ned?

Skal jeg vælge kort med 30 eller 45 MB/S?

På forhånd tak for svar.

Søren


jydenersej
Medlem

    Hej Søren

    Jeg har lige købt mit første DSLR kamera ( Canon 60D ) og ud fra div.artikler jeg kunne finde var 17-85 objektivet bedst af dem du nævner og dette valgte jeg som medfølgende objektiv til mit kamera, men også en del dyrere.

    Jeg har desværre ikke nok erfaring med det endnu til at jeg vil anbefale/fraråde dig dette objektiv, men jeg savner muligheden for makro og køber på et tidspunkt et makro objektiv + et zoom f.eks 70-300mm objektiv, så er mit behov godt dækket indtil videre. Jeg vil nok prøve at leje div. objektiver hos clik foto før køb.

    Her er et link til anbefaling/test af div.Canon objektiver. Hvis du ikke kender cameralabs.com

     http://www.cameralabs.com/lenses/lens_buyers_guide/Canon_EF_lenses/Which_general-purpose_lens/Which_Canon_general-purpose_lens.shtml

     HilsenG

    Du skal være logget ind for at fortsætte