Skal/Skal ikke – Nikon D3000

Dette emne indeholder 2 svar, har 1 stemme og blev senest opdateret af  Arkiv DigitalFoto 13 år, 6 måneder siden.
Oprettet af
Arkiv DigitalFoto
Medlem

Så er tiden kommet, hvor mit 8 år gamle kompakt-kamera skal skiftes til SLR.
Havde i starten kig på Canon EOS1000D, men kan forstå på flere at det er FOR begynder-inspireret, mht. funktioner og byggekvalitet.
Derfor er jeg hoppet på D3000-overvejelserne og vil gerne bede om det sidste skub… hen til forretningen eller helt væk fra Nikon også.
Hvad siger folk om det, mht. brugervenlighed for en nybegynder, kvaliteten af billederne (mennesker, lidt natur, luftfoto (uden bekymring om zoomobjektiver) og alle de andre ting I har at sige om det?
Skal måske nævnes at jeg har fundet et tilbud på D3000 + 18-55mm VR til 2995,- Er det værd at slå til?

(Indsendt: 12-08-2010 14:03 af Jesper Larsen)

Skal også lige hurtigt tilføje at jeg er blevet tilbudt et brugt Canon 400D til 1500,-. Ved faktisk ikke hvilke(t) objektiv(er) der følger med der, men hvis vi antager at det også er et standard 18-55mm VR, så kan 400D og D3000 holdes op mod hinanden. Any thoughts?

(Indsendt: 12-08-2010 14:35 af Jesper)

Begge de nævnte kameraer Canon 5000D og Nikon D3000 er Entry level kameraer, dvs der er gjort meget for at du kan bruge det som point and shoot.

Du skriver at det blandt andet skal bruges til luftfotos, uden at bekymre dig om evt. zoomobjektiver, og det giver 2 spørgsmål.

1. skal du fotografere luft til jord, eller jord til luft? luft til jord tror jeg at dit 18-55 vil give dig dejlige billeder og god vidde i billedet.

Skal du derimod stå på marken og fotografere indkommende flyvemaskiner, så slipper du ikke for en zoom.

Med hensyn til det brugte D400 til 1500 kr. skal du ikke regne med at der er objektiver med, så dem skal du så selv ud og købe.

Just my 2 cents of opinion.

(Indsendt: 14-08-2010 12:45     Redigeret: 14-08-2010 12:47 af Claus Djervad)

Du skal være logget ind for at fortsætte