Spejlrefleks kamera 3000-4000 kr.?

Dette emne indeholder 2 svar, har 2 stemmer og blev senest opdateret af  Flemming Larsson 12 år, 5 måneder siden.
Oprettet af
Thomas Holm
Medlem

Springer ud i mit første spejlrefleks kamera i prisklassen 3000-4000 kr. – aller aller max. ca. 4500 kr. hvis det er væsentlig bedre end et i min foretrukne prisklasse.

Har kigger på flg. som er dem jeg kan finde i prisklassen, men kan ikke rigtig blive klog på forskellen – hvad vil I anbefale?:
Nikon D3100 (ca. 3400,-)
Nikon D5000 (ca. 3700,-)
Canon EOS 1100D (ca. 3800,-)
Canon EOS 500D (ca. 4200,-)

Det skal være nemt og brugervenligt, da jeg er helt nybegynder inden for spejlrefleks, men omvendt skal det heller ikke mangle "væsentlige funktioner" som man måske hurtigt kommer til at savne.

Evt. nogen nye modeller på vej som man bør vente på?

Hvis du er nybegynder og ikke er bange for brugt, så se evt. her:

http://digitalfotoonline.dk/forum/K%C3%B8b%20og%20salg%20/nikon-d5000-18-105-mm-kit-objektiv-tilbehoer-kr-3500

Ja, det er personlig reklame må jeg erkende, men jeg mener det er et godt bud.

 

Pauli

De tager alle gode billeder. ALLE "entry-level" dSLR er nemme at bruge, de har alle både en AUTO-mode og et antal scenemodes (portræt, landskab, sport…).

Til en begyndelse synes jeg du skulle gå hen i en fotobutik og prøve at holde nogle af dem i hånden – så du kan finde ud af om de passer til DIN hånd og om knapperne passer til DINE fingre.

Iøvrigt findes der andre fabrikater end de anførte, både Pentax og Sony har således billedstabilisering i huset (d.v.s. at det virker med ALLE objektiver), hvor du med Canon og NIkon skal købe det med hvert objektiv, hvor du ønsker at anvende det.

Du skal være logget ind for at fortsætte