Tamron 18-270 mm?

Dette emne indeholder 1 svar, har 1 stemme og blev senest opdateret af  Stephan Henningsen 12 år, 10 måneder siden.
Oprettet af
Henriksorensen1
Medlem

Hej,

Er der nogen der har erfaring med dette?
Tamron 18-270mm f/3,5-6,3 AF Di II VC PZD – et ultralet og tilsyneladende hyperanvendeligt stykke glas !

Overvejer om det skulle erstatte mine 18-55 og 55-250mm Canon objektiver til mit Canon 550D!

Da jeg købte mit Canon EOS 300 i sin tid, fulgte der et Sigma 28-300mm med.  Det var et bevidst valgt at slå til over for dette tilbud, da jeg som nybegynder ville kunne eksperimentere i både vid, normal og zoom og finde ud af, hvor jeg befandt mig bedst.  Og på måde var dette alsidige objektiv smart.

Men jeg voksede hurtigt fra det.  Det lukkede i virkeligheden meget lidt lys ind (nok ca. det samme som dit Tamron), i vidvinkel fotegnede det voldsomt og i zoom opstod der vignetting dvs. sorte hjørner på billederne.  Det er snart længe siden, jeg lånte det til min far, og jeg har ikke planer om at få det igen.

Jeg har ingen erfaring med dette Tamron-objektiv jeg vil skyde på, historien er den samme: Meget alsidigt begynderobejktiv som man hurtigt føler, ikke slår til.  Træerne vokser ikke ind i himlen, og min vurdering er, at dette objektiv på ingen måde kan erstatte dine Canon-objektiver (andet end du slipper for at skifte objektiv, men så skunne du måske genoverveje spejlrefleks =)

Du skal være logget ind for at fortsætte