300 mm eller 400 mm objektiv

Dette emne indeholder 2 svar, har 2 stemmer og blev senest opdateret af  [email protected] 6 år, 4 måneder siden.
Oprettet af
[email protected]
Participant

Hej

Jeg har et 16 – 300 mm Tamron objektiv til mit spejlrefleks kamera. Men da jeg senere i år skal en tur til Afrika overvejer jeg, om det kunne være pengene værd at investere i Tamrons nye 18 – 400 mm. objektiv ??

vh John


nis1
Participant

    Hej. Har dog ikke selv været på sådan en tur, men har selv en nikkor 70-300mm, synes den er ok når motivet er stort, men fugle på himlen mangler jeg mere zoom og en hurtig autofokus.

    Har bestilt en nikkor 200-500mm som har fast blænde og en super hurtig autofokus samtidig med den er super skarpt.

    Lidt tung at slæbe med , men på en monopod ( etben) stativ kan det sagtens medbringes når man så tænker på den er bedre en både sigma og tamrons. Det skal dog siger at man skal vælge ud fra hvad man vil bruge den til og vælge en der er lysfølsom nok hvis man kommer ud for manglende lys.

    I øvrigt har jeg og mine foto venner leget med en macro 100mm uden zoom, den er ekstrem skarp og her man men så beskærer og zoome ind i billede behandlings programmet med god resultat.

    Rigtig god tur, håber du får nogle gode billeder.


    [email protected]
    Participant

      Tak for dit svar.

      Jeg er nu kommet tilbage fra Afrika turen og er godt tilfreds med alle mine billeder. Interessen for Tamrons 18-400 mm zoom linse er dog fuldt intakt, jeg synes aldrig at kunne komme tæt nok på motiverne. Samtidigt er objektivets størrelse og vægt til at have med at gøre når man er på ferie.

      Du skal være logget ind for at fortsætte